شیوه های اشتباه استفاده از بازاریابی پیامکی |
بازاریابی پیامکی مانند دیگر شیوه های بازاریابی اصولاً دارای استانداردهایی می باشد که به کم ان ها می توان بهترین نتیجه را برای خود رقم زد. پیش از استفاده و بکار گیری متدهای جدید، تحقیقات خود را تکمیل نمایید. بدانید که چه چیز بهتر از دیگر مسائل برای شما مفید واقع خواهد شد و چه چیز می تواند به شما ضرر برساند. بالاتر از همه اینها برای خود اهدافی تعیین نمایید. در صورتی که خود شما ندانید که چه چیز می خواهید، چگونه قادر خواهید بود تا موفقیت خود را اندازه گیری نمایید؟ بازاریابی پیامکی شیوه ای بسیار سریع و مقرون به صرفه برای برقراری ارتباط با مشتریان می باشد، بنابراین بهتر آن است که مسیرهای اشتباه برای این کار را بشناسید و از آن اجتناب نمایید.
اشتباه ترین کاری که می توانید در این شیوه از بازاریابی انجام دهید چیست؟ اینکه از لیست پیامکی خود صرفاً به عنوان یک شیوه ارتباطی استفاده نمایید. به جای آنکه صرفاً پیشنهادهای پیامکی برای کل لیست خود ارسال نمایید، بهتر آن است که مخاطبین پیامکی را دسته بندی کرده و گروه های VIP و مانند آن تشکیل دهید. با استفاده از این شیوه می توانید بهترین پیشنهادها را برای بهترین افراد ارسال نمایید و اطمینان داشته باشید که بهترین بازخورد برای شما رقم خواهد خورد. اصولاً این مورد یکی از اشتباهات بسیار بزرگ می باشد و البته به شدت رواج دارد.
برای نمونه، تصور کنید که شما در فروشگاه خود تخفیف 20% برپا کرده اید و برای لیست پیامکی خود چنین محتوایی را ارسال می کنید: "20% تخفیف در فروشگاه ما تنها در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه". از طرف دیگر شما دقیقاً همین پیشنهاد را در شبکه های اجتماعی نیز ارائه کرده اید. مشتریانی که هم از طریق اس ام اس انبوه و هم از طریق شبکه های اجتماعی با شما در ارتباط هستند این سوال برایشان به وجود می آید که "عضو بودن ما در لیست پیامکی چه فایده ای دارد، درحالی که می توانیم به راحتی همین پیشنهادها را در شبکه های اجتماعی دریافت کنیم؟" این پرسش کاملاً به جا می باشد. محتوای اس ام اس شما در این سناریو هیچ ارزش بخصوصی نخواهد داشت.
حال این شرایط را در نظر بگیرید که محتوای پیامکی شما چنین باشد: "20% تخفیف در فروشگاه ما تنها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه! برای دسترسی سریع این پیامک را به متصدی نشان دهید". در این سناریو شما برای بازاریابی پیامکی خود ارزش بخصوصی قائل شده اید و این حس به مخاطبین القا می شود که اهمیت آن ها نسبت به دیگر مشتریان که در طرق دیگر با شما در ارتباط هستند بیشتر است.
بنابراین با در نظر گرفتن همین مسائل ساده و جزئی به راحتی می توانید نتایج بازاریابی اس ام اس را به نفع خود تغییر دهید.
کلمات کلیدی :
ارسال اس ام اس ، ارسال اس ام اس به بلاک لیست ، اعطای نمایندگی ، پنل اس ام اس ، سامانه پیام کوتاه ، ممو اس ام اس ، ارسال گروهی ، وب سرویس ، ارسال انبوه اس ام اس ، ارسال منطقه ای ، ارسال بر اساس کدپستی ، ارسال داینامیک ، ارسال از طریق خط اختصاصی ، ارسال هوشمند تبریک تولد و سالگرد ازدواج ، ارسال نظیر به نظیر ، ارسال به صورت فلش ، منشی پیامک ، ارسال به منطقه مورد نظر ، وب سرویس ، دریافت پیامک ، ارسال از طریق فایل اکسل ، ایجاد دفتر تلفن به تعداد نامحدود ، ارسال پیامک تبلیغاتی ، پیامک تبلیغاتی ، پیام کوتاه ، Web service ، MeMoSMS.ir ، برگزاری مسابقه و قرعه کشی ، Payamak ، Payam Kotah ، ارسال در زمان آینده ، ارسال زمان دار ،صندوق پیشنهاد و انتقادات ، شماره تلفن های اعتباری کل کشور ، ارسال از طریق BTS ، ارسال از طریق دکل ایرانسل ، مجهزترین سامانه پیامکی کشور ، جنسیت ، مشاغل ، اصناف ، رده سنی ، بازگشت پیامک های نرسیده ، بلک لیست ، Black List ، 1000 - 2000 - 3000 - 50001 - 50002 - 50004 - 5700 - ثابت - منطقه و محله - ارسال بصورت فلش ، استفاده از تگ های پویا ، آنالیز پیام های دریافتی ، پشتیبانی 24 ساعته ، 09195110080 ، منوی کاملا فارسی ، اعطای نمایندگی - سایت مجزا